SOCIAL MEDIA

RTM na czasie

Real Time Marketing to jeden z niestandardowych sposobów komunikacji marki i odpowiedź na dynamicznie zmieniający się świat. Wykorzystanie okazji do – najczęściej – żartobliwej komunikacji z konsumentem wymaga szybkiej reakcji i natychmiastowego działania. W ten sposób oprócz bezpośredniego komunikatu wysyłanego przez markę, daje ona znać, że jej zależy, jest na bieżąco i reaguje na to, co w danej chwili najbardziej zaprząta głowy konsumentom.

RTM-y, które przyciągają uwagę

Real Time Marketing (RTM) jest rodzajem dynamicznie powstającego contentu, tworzonego przez marki w odpowiedzi na aktualne wydarzenia czy trendy. Stanowi sposób na oryginalną promocję w sieci. Wielu firmom daje nowe podstawy funkcjonowania w mediach społecznościowych, a zarazem wyznacza standardy w komunikacji z użytkownikami Internetu – potencjalnymi klientami. Przygotowanie kreacji RTM jest nie lada wyzwaniem. Największą przeszkodą jest czas. Aby odnieść sukces, należy reagować błyskawicznie, ponieważ trendy w tej kategorii znikają tak szybko, jak się pojawiają. Nie ma większego faux pas niż publikacja „przeterminowanej” kreacji. Warto jednak zaznaczyć, że nie każdy RTM nadaje się, by go wdrożyć w życie. Pamiętajmy o tym, że powinien on być spójny z bieżącą komunikacją marki. Jeżeli trend nie pasuje do charakteru brandu, możemy odnieść odwrotny skutek. Content tworzony na siłę nie zyska aprobaty odbiorców.

Jak wygląda tworzenie RTM w praktyce? W styczniu 2021 roku cała Polska żyła morsowaniem. Ta dosyć ekstremalna aktywność podbiła nasz Internet, stała się viralem. Fanpage brandowe dostrzegły szansę na tworzenie treści Real-Time Marketing. Marki szukały powiązań między swoim produktem a morsowaniem, aby móc je przekuć w kreację RTM. KFC posłużyło się grą słów, zmieniając „morsowałem” na „moreserowałem”. Z kolei Lidl wypromował kostkarkę do lodu, dopisując do niej tekst „morsowałem”. Ciekawą interpretację tematu pokazał również CityBank Handlowy, tworząc kreację z alfabetem Morse’a. Pomysły na RTM-y mogą być różne, ważne, żeby dotyczyły nośnego, aktualnego tematu i pozostawały w zgodzie ze strategią marki.

Morsowanie zainspirowało nas do przygotowania kreacji dla Graala. Jak wiadomo, ryby lubią pływać, a w portfolio marki znaleźliśmy produkt, który świetnie odzwierciedla więź z naturą - WILD FISH. Jako że poruszaliśmy się w tematyce lifestyle, kreacja też musiała to odzwierciedlić. Centrum grafiki stanowią rysowane ryby, które morsują w niebieskich czapkach. Packshot zamieszczony w prawym dolnym rogu stanowi „podpis” do przedstawionej sytuacji. 

Kreacja przygotowana na facebookowy profil marki Graal została zauważona w mediach branżowych. Serwis Nowy Marketing uplasował ją w czołówce najlepszych RTM-ów. Tradycyjnie już okazało się, że „im szybciej, tym lepiej” to najważniejsza zasada przy wymyślaniu RTM-ów. Tu nie ma miejsca na rozterki – im dłużej będziemy zwlekać z publikacją materiału, który nawiązuje do konkretnego wydarzenia, tym słabszy będzie jego odbiór w social mediach – wyprzedzą nas inne marki, a Internauci zaczną skupiać się na kolejnych trendach i newsach.

 

Źródła: https://www.facebook.com/graalpolska/photos/1329279047424928, https://www.facebook.com/Citihandlowy/photos/a.411486667457/10159120775042458/?type=3, https://www.facebook.com/lidlpolska/photos/a.310964302302655/3716448338420884/?type=3, https://www.facebook.com/kfcpolska/videos/679469599407725/?t=0, https://nowymarketing.pl/a/30529,najmodniejsza-aktywnosc-polakow-morsowanie-zobaczcie-najlepsze-rtm-y-marek
Klaudia Seweryńska

Autor: Klaudia Seweryńska

Senior Content Manager

Kontakt: klaudia.sewerynska@midomedia.pl

Powiązane artykuły

druzyna_ccc_cover

SOCIAL MEDIA

Case Study: Jak zachęcić do jazdy na rowerze?

Jako sponsor tytularny drużyny kolarskiej CCC Team, CCC miało ambitny cel wzbudzić szersze zainteresowanie kolarstwem w Polsce, a jednocześnie wesprzeć UNICEF.

SOCIAL MEDIA

Socialowe ławice

Ryby, choć zdrowe i smaczne, nie kojarzą się z odważną strategią komunikacji. Widać to w działaniach marketingowych podejmowanych w całej kategorii. Dominują przepisy i treści edukacyjne. Rio Mare, Lisner, Seko, Mowi – te marki tworzą content, bazujący w 90% na wcześniej wymienionych obszarach tematycznych. Próżno szukać w ich kumunikacji rozrywki i nieoczywistych rozwiązań. Tymczasem Graal przełamuje te stereotypy w social mediach. Współpraca z gamerami, tworzenie memów i RTM-ów, organizowanie LIVE’ów – to wszystko dzieje się na Graalowych profilach.

SOCIAL MEDIA

Stokrotka rośnie na TikToku

W pierwszym kwartale 2020 roku, na początku pandemii – gdy społeczeństwo ogarnęła niepewność, a w sklepach ustawiały się kolejki po zapas makaronu i papieru toaletowego – rozpoczęliśmy prowadzenie profilu Stokrotki na TikToku. Zależało nam na tym, aby wykorzystać rosnący potencjał i popularność aplikacji, a z sieci sklepów Stokrotka uczynić pierwszą markę z branży retail w Polsce, która będzie prowadziła regularną komunikację na tej platformie.

SOCIAL MEDIA

AweSoMe Stokrotka

Jak wzbogacić komunikację ofertową sieci sklepów? Jak zwiększyć zaangażowanie wśród fanów i dotrzeć do młodszych grup odbiorców? Droga do sukcesu w social mediach może być prosta. Wiemy to! Uważnie obserwujemy, elastycznie komunikujemy markę. Znamy aktualne trendy internetowe i zjawiska społeczne. Wiemy jak działać!