WIEDZA

Życie bez telewizora

Jeszcze zanim zostaliśmy współlokatorami, podjęliśmy z Markiem decyzję, że w naszym mieszkaniu nie będzie telewizora. W naszym środowisku nie było to niczym zaskakującym – wielu naszych znajomych nie ogląda telewizji, bo przecież jest Netflix, są media społecznościowe czy Youtube, a w ostateczności można pójść do kina…

Badania deklaratywne Kantara potwierdzają, że statystycznie pasujemy do grupy nieoglądających TV – w większości mężczyźni (55% nieoglądających tv), mamy dwadzieścia parę lat (czyli mieścimy się w reprezentatywnym gronie między 15 a 39 rokiem życia) i pracujemy dorywczo (tak jak 8% nieoglądających TV, tj. ponad dwukrotnie więcej niż wśród osób, które telewizję oglądają).

Ale paradoksalnie moglibyśmy też być młodsi, chodzić do szkoły i mieszkać jeszcze z rodzicami (10% nieoglądających TV). Albo przeciwnie – być po czterdziestce, raczej bez dzieci, mieć wyższe wykształcenie i całkiem niemałe dochody i własne biznesy lub gospodarstwa rolne.

Co nas wszystkich łączy? To, że nadal jesteśmy w mniejszości (stanowimy maks. 20% społeczeństwa), ale też to, jakie mamy priorytety, tj. nauka lub praca, co przekłada się na brak czasu na rozwalenie się z piwkiem na kanapie przed telewizorem przed ważnym wydarzeniem sportowym czy też czekanie z wypiekami na twarzy na kolejny odcinek ulubionego tasiemca.

Affinity Indeks osób nieoglądających TV w stosunku do całego społeczeństwa (wartość powyżej 100 oznacza większy udział procentowy w grupie nieoglądających TV, a wartość poniżej 100 – odpowiednio niższy odsetek).

Źródło: opracowanie własne - Keino
Urszula Zdunek

Autor: Urszula Zdunek

Head of TV and VOD

Kontakt: biuro@keinogrupa.pl

Powiązane artykuły

logo nasza stokrotka i pani z aplikacją w smartfonie

WIEDZA

Sukces launchu aplikacji Nasza Stokrotka

Jak skutecznie wprowadzić aplikację na zatłoczonym, konkurencyjnym rynku? Ujęcie tematu z perspektywy agencji 360 stopni.

WIEDZA

Wyzwania dla stratega

Choć budowanie marki to praca na emocjach i głęboko skrywanych, często nieuświadomionych motywacjach konsumenckich, jest to liniowy, logiczny, a także - wbrew pozorom - całkiem prosty proces. Ale tylko pod warunkiem, że przejdzie się przez jego kluczowe etapy i nie zapragnie… pobiec na skróty.

WIEDZA

Siła poznawcza insightu

Marzeniem każdego marketingowca jest poznanie mechanizmów, które kierują konsumentem przy wyborze konkretnego produktu lub usługi. Zachęcać do kupna danej rzeczy ma masa treści składających się na cały obszar content marketingu. Są to m.in.: blogi firmowe, poradniki, artykuły eksperckie, recenzje, opisy oraz podcasty. Ale w jaki sposób tworzyć je skutecznie?

WIEDZA

Newsletter Social Media #3

Poznaj trendy i nowości świata mediów społecznościowych dzięki najnowszej edycji naszego Social Media Newslettera