SOCIAL MEDIA

AweSoMe Stokrotka

Jak wzbogacić komunikację ofertową sieci sklepów? Jak zwiększyć zaangażowanie wśród fanów i dotrzeć do młodszych grup odbiorców? Droga do sukcesu w social mediach może być prosta. Wiemy to! Uważnie obserwujemy, elastycznie komunikujemy markę. Znamy aktualne trendy internetowe i zjawiska społeczne. Wiemy jak działać!

#hot16challenge2 – zbieramy na medyków

Na początku pandemii koronawirusa przez kilka tygodni Internet żył akcją #hot16challenge2. Zapoczątkował ją raper i producent Solar. W pierwszym rzucie brali w niej udział artyści i ludzie kultury, ale szybko w grę wkroczyły także marki. Wrocławski zespół The Curlings nominował do akcji Stokrotkę!

W ciągu kilku dni przygotowaliśmy tekst, scenariusz teledysku, a także strategię wsparcia mediowego. Odpowiadaliśmy za każdy etap produkcji, która powstała w zaskakująco szybkim tempie. Efekt? „Szesnastka” Stokrotki została odtworzona na Facebooku i YouTube ponad dwa miliony razy! A my wraz z naszym klientem przyczyniliśmy się do wsparcia finansowego akcji.

W podsumowaniu Sotrendera #hot16challenge2 Stokrotki znalazło się wśród sześciu najbardziej angażujących postów pierwszej połowy 2020 roku w kategorii marketów i sklepów sieciowych. Trafiło również do majowego zestawienia Facebook Trends. A komentarze fanów mówiły same za siebie: „Petarda!”, „Stokrotka lepsza niż raperzy!”, „Bez nadęcia i z poczuciem humoru”.  

Nie ma nudy

Na Facebooku Stokrotki dominuje komunikacja ofertowa. Na bieżąco informujemy o dostępnych produktach i wyjątkowych promocjach. Od czasu do czasu zaskakujemy fanów marki, publikując niestandardowe angażujące formaty i treści real-time marketingowe. Nie pozostajemy obojętni na to, czym żyje Internet. Nośne treści w efekcie przekładają się na większe zainteresowanie publikacją i zasięgi viralowe. Ważne, żeby mówili o Stokrotce. I to robią!

Gdy tylko portale plotkarskie zaczęły pisać o narodzinach Laury, córeczki Roberta Lewandowskiego - najlepszego reprezentanta Polski w piłce nożnej, przygotowaliśmy wyjątkową kreację na Facebooka. 

Źródło: https://www.facebook.com/sklepy.stokrotka/photos/1106488336399229

Gdy jesień po raz kolejny zaskoczyła Polaków i nadeszły pierwsze chłodne dni, stworzyliśmy grafikę, nawiązującą do natywnej funkcjonalności Facebooka. Podeszliśmy w sposób kreatywny do ustawiania statusu z informacją o zmianach w życiu.  Kto z nas nie widział wzmianki o czyjejś przeprowadzce czy ślubie znajomych z dawnych lat? Tym razem komunikat Stokrotki zaskoczył.

Źródło: https://www.facebook.com/sklepy.stokrotka/photos/1223747514673310

W tłusty czwartek poprosiliśmy fanów, aby odpowiedzieli na filozoficzne pytanie: „Jakim pączkiem jesteś?”. Na szczęście nie musieli decydować sami. Podpowiedź stanowiły dla nich rodzaje pączków i różnego rodzaju nadzienia, które zostały przypisane datom urodzin. W naszej zabawie wzięło udział ponad 1200 osób! Szybko stała się viralem, mimo że post nie był wspierany reklamą.

Źródło; https://www.facebook.com/sklepy.stokrotka/photos/1328313270883400

Wegerewolucja

Gdy na półkach sklepowych zaczynają pojawiać się kolejne wegetariańskie i wegańskie produkty (Tarczyński wprowadza pyszne bezmięsne kabanosy, a w ofercie Burger Kinga i McDonalda znajdziemy roślinne kanapki), nie możemy zapominać o komunikacji w social mediach. Dla Stokrotki ekologiczne i bio produkty są bardzo ważne.

Mimo mięsnego charakteru majówkowego grilla, zorganizowaliśmy konkurs, mający zaktywizować konsumentów do przygotowania na ruszcie zrównoważonych i różnorodnych posiłków. Do współpracy zaprosiliśmy Rafała Fidyta – uczestnika programu Masterchef - który zaprezentował fanom swoje pomysły na dania w wersji mięsnej. Z kolei Marlena Lipiec – znana z bloga Wege na talerzu – zainspirowała fanów wegetariańskimi i wegańskimi pomysłami na pyszne potrawy z grilla. 

Źródło: https://www.facebook.com/sklepy.stokrotka/photos/a.233087170406021/1379071589140901/

Do zabawy konkursowej zaprosiliśmy fanów. Ich zadaniem było przygotowanie dania z grilla według autorskiego pomysłu, a następnie dodanie zdjęcia w komentarzu pod postem na Facebooku. W akcji przewidzieliśmy 2 nagrody główne – talony do sieci sklepów Stokrotka o wartości 500 zł każdy. Jednym z nich zostało nagrodzone najlepsze danie wegetariańskie lub wegańskie, drugim – danie z mięsem. W wyborze najciekawszych zdjęć pomogli nam zaangażowani do akcji jurorzy.

Linki:

Michał Wojtas

Autor: Michał Wojtas

Head of Content

Kontakt: michal.wojtas@midomedia.pl

Powiązane artykuły

druzyna_ccc_cover

SOCIAL MEDIA

Case Study: Jak zachęcić do jazdy na rowerze?

Jako sponsor tytularny drużyny kolarskiej CCC Team, CCC miało ambitny cel wzbudzić szersze zainteresowanie kolarstwem w Polsce, a jednocześnie wesprzeć UNICEF.

SOCIAL MEDIA

RTM na czasie

Real Time Marketing to jeden z niestandardowych sposobów komunikacji marki i odpowiedź na dynamicznie zmieniający się świat. Wykorzystanie okazji do – najczęściej – żartobliwej komunikacji z konsumentem wymaga szybkiej reakcji i natychmiastowego działania. W ten sposób oprócz bezpośredniego komunikatu wysyłanego przez markę, daje ona znać, że jej zależy, jest na bieżąco i reaguje na to, co w danej chwili najbardziej zaprząta głowy konsumentom.

SOCIAL MEDIA

Socialowe ławice

Ryby, choć zdrowe i smaczne, nie kojarzą się z odważną strategią komunikacji. Widać to w działaniach marketingowych podejmowanych w całej kategorii. Dominują przepisy i treści edukacyjne. Rio Mare, Lisner, Seko, Mowi – te marki tworzą content, bazujący w 90% na wcześniej wymienionych obszarach tematycznych. Próżno szukać w ich kumunikacji rozrywki i nieoczywistych rozwiązań. Tymczasem Graal przełamuje te stereotypy w social mediach. Współpraca z gamerami, tworzenie memów i RTM-ów, organizowanie LIVE’ów – to wszystko dzieje się na Graalowych profilach.

SOCIAL MEDIA

Stokrotka rośnie na TikToku

W pierwszym kwartale 2020 roku, na początku pandemii – gdy społeczeństwo ogarnęła niepewność, a w sklepach ustawiały się kolejki po zapas makaronu i papieru toaletowego – rozpoczęliśmy prowadzenie profilu Stokrotki na TikToku. Zależało nam na tym, aby wykorzystać rosnący potencjał i popularność aplikacji, a z sieci sklepów Stokrotka uczynić pierwszą markę z branży retail w Polsce, która będzie prowadziła regularną komunikację na tej platformie.