SOCIAL MEDIA
Graal… i wszystko gra!
Gaming obecnie stanowi jedną z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu. Przybywa fanów e-sportu, którzy reprezentują dwie formy aktywności: oglądanie streamów z przebiegu gier lub samodzielny udział w rozgrywkach. Aż 33,7% fanów e-sportu poświęca na oglądanie streamów więcej niż 24 h tygodniowo.
Na tle innych form aktywności, np. oglądania telewizji czy Netflixa, przeglądania Facebooka i Tik Toka, działania skupione wokół gamingu pochłaniają dużo więcej czasu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis streamerzy.pl. Ponad 30% badanych spędza najwięcej czasu na oglądaniu Twitcha lub na graniu. W porównaniu do wcześniej wymienionych aktywności (oglądanie seriali: 5,8%; przeglądanie Facebooka: 2,9%), ten wynik robi wrażenie. Ponad 20% badanych deklaruje, że spędza wolny czas oglądając YouTube, co zbliża się do wyniku Twitcha. Warto jednak dodać, że YouTube stanowi mekkę gamerów - najpopularniejsi twórcy działają w obszarze gamingu.
Wobec rosnącej popularności gamingu nie sposób przejść obojętnie. Dlatego z okazji Dnia Dziecka zorganizowaliśmy aktywację z popularnym i rozpoznawalnym w środowisku gamerem – Ziemniak.TV. Ziemniak testuje sprzęt dla graczy, dzieli się z fanami nowinkami technologicznymi, streamuje. Jest także mistrzem recenzji przedmiotów codziennego użytku. Oprócz wspomnianego kanału, prowadzi także na YouTubie kanał GRAjdołek, stworzony z myślą o publikacjach lifestylowych, udziela się również na Instagramie oraz Twitchu.
YouTuber przeprowadził test smaku produktów Graal z serii Smart Fish - rybnych przekąsek w sosach, gotowych do spożycia. Produkty Smart Fish stanowią szybką, pełnowartościową
przekąskę, którą można zjeść na raz, bez tracenia czasu przygotowanie - takich właśnie rozwiązań szukają gamerzy. Celem aktywacji był wzrost świadomości konsumenckiej produktów Smart Fish. Podczas filmu twórca (wraz z siostrą Madzionką) podzielił się z fanami wrażeniami smakowymi czterech produktów z serii. Co ważne, test był przeprowadzony w trakcie kręcenia materiałów. Ziemniak próbował poszczególnych smaków „na żywo”, nie znając ich smaku przed nagraniem materiału. Dzięki temu uzyskaliśmy spontaniczną, a zarazem wiarygodną recenzję. Film na YouTubie uzyskał ponad 12 tys. wyświetleń!
W ramach współpracy twórca opublikował posty na Facebooku oraz Instagramie, a także przeprowadził stream na Twitchu. Platforma ta zrzesza pasjonatów gamingu obytych ze specyfiką e-sportu, obecnie jest to najpopularniejsze medium streamingowe. Według badań aż 94% użytkowników tego rodzaju treści ogląda streamy na Twitchu. Zdecydowaliśmy, że będzie to najlepszy kanał komunikacji do naszej grupy docelowej. Aby przekierować fanów Ziemniaka na Twitcha, postanowiliśmy, że test ostatniego smaku z serii (łącznie jest ich 5), odbędzie się w formie streamu. Podczas transmisji Ziemniak odpowiadał na pytania fanów o działania gamingowe, jednocześnie przygotowując danie z Graalową przekąską. Transmisja ta uzyskała ponad 2700 wyświetleń.