Siła poznawcza insightu

Marzeniem każdego marketingowca jest poznanie mechanizmów, które kierują konsumentem przy wyborze konkretnego produktu lub usługi. Zachęcać do kupna danej rzeczy ma masa treści składających się na cały obszar content marketingu. Są to m.in.: blogi firmowe, poradniki, artykuły eksperckie, recenzje, opisy oraz podcasty. Ale w jaki sposób tworzyć je skutecznie?

Źródło: https://www.shutterstock.com/pl/image-photo/ideas-inspiration-concepts-rocket-lightbulb-flying-1440512066

Poznaj słowa kluczowe dzięki Answer The Public  

Answer The Public to narzędzie online, które umożliwia wyszukiwanie fraz kluczowych oraz pomaga tworzyć lepsze treści, bardziej zoptymalizowane pod pozycjonowanie. To właśnie na podstawie konkretnej frazy przeszukiwane są zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki narzędziu możemy dowiedzieć się praktycznie wszystkiego o swoich klientach, czego normalnie by nie powiedzieli. Ta wiedza to właściwie insighty konsumenckie, które można wykorzystać w budowaniu marki. Skutecznie opracowane stoją za sukcesem każdej kampanii reklamowej, strategii marketingowej czy strategii konkurencyjnej. Przełożyć je można na działania, które budzą emocje, wzmacniają lojalność oraz pozycjonują markę na silną i wiarygodną w oczach klientów. Analizowanie fraz zadanych przez użytkowników pomaga w trafnym komunikowaniu się do nich poprzez posty w social mediach czy w wyborze odpowiedniej tematyki filmów na YouTube. Można w ten sposób być zawsze o „krok” przed użytkownikiem, dzięki zaspokojeniu jego potrzeb w postaci jakościowego contentu, który będzie wyszukiwany i oglądany w Internecie.    

Jak insight i monitoring Internetu może pomóc marce?    

Poznanie mechanizmów, które kierują klientami, ma duże znaczenie w budowaniu strategii. Nie bez powodu ich istota odpowiada metodzie win-win, w której zyskuje każda ze stron. Dlatego kolejną korzyścią Answer The Public jest pozyskiwanie trafnych insightów. A to nic innego jak identyfikacja czynników, które skłoniły klienta do działania (zakupu). Wsłuchanie się w ich głosy oraz prawidłowa reakcja to dobry krok ze strony marki, bo klienci chcą czuć się ważni. W poznaniu problemów konsumentów i ich analizie pomagają narzędzia takie jak SentiOne, Monitori lub Brand24. To głównie z tych platform korzystają marki w celu monitorowania wzmianek w Internecie. Już kilka kliknięć pozwoli dowiedzieć się, co, gdzie i kiedy mówi się o nich w sieci. Serwisy te umożliwiają analizę sentymentu – czy jest on pozytywny, negatywny czy neutralny. W wielu przypadkach monitorowanie Internetu w ten sposób zapobiegło kryzysowi marki.

Dlaczego warto korzystać z tych narzędzi?

Myśląc o insightach i o jednym z głównych narzędzi do ich wykrywania – Answer The Public – możemy z pewnością stwierdzić, że skupia się na frazach złożonych. Tego brakuje innym, podobnego typu instrumentom. Dodatkową zaletą jest fakt, iż podpowiada bardziej rozbudowane frazy, które możemy bezpośrednio opracować w tematach nowych treści, zwłaszcza poradników. Dobrym rozwiązaniem jest np. wzbogacenie swojej strony internetowej w słownik pojęć i definicji – może się to przełożyć na dodatkową promocję serwisu w wyszukiwarce Google.     

Olga Czerwińska

Autor: Olga Czerwińska

Social Media Manager

Kontakt: bok@keinogrupa.pl