SOCIAL MEDIA

Socialowe ławice

Ryby, choć zdrowe i smaczne, nie kojarzą się z odważną strategią komunikacji. Widać to w działaniach marketingowych podejmowanych w całej kategorii. Dominują przepisy i treści edukacyjne. Rio Mare, Lisner, Seko, Mowi – te marki tworzą content, bazujący w 90% na wcześniej wymienionych obszarach tematycznych. Próżno szukać w ich kumunikacji rozrywki i nieoczywistych rozwiązań. Tymczasem Graal przełamuje te stereotypy w social mediach. Współpraca z gamerami, tworzenie memów i RTM-ów, organizowanie LIVE’ów – to wszystko dzieje się na Graalowych profilach.

E-kolacja z Cyber Marianem i Czytamy Etykiety

Pandemia sprawiła, że celebracja posiłków przeniosła się z restauracji do domów, a spotkania – do Internetu. Wykorzystaliśmy rosnący trend transmisji LIVE na Facebooku aby zgromadzić wokół marki widzów, którzy mieli potrzebę bycia razem w trudnych chwilach, a rzeczywistość im to uniemożliwiała. Aż 80% konsumentów deklaruje, że ogląda wideo na żywo chętniej, niż czyta blogi, a aż 60% użytkowników szuka w Google informacji na temat oglądanego właśnie materiału. Co więcej, według wyników z drugiego kwartału 2020 roku, popularność Facebook Live wzrosła o 26,9% w porównaniu z tym samym okresem z ubiegłego roku. LIVE’y są rodzajem aktywacji, która pozwala na nawiązanie bliższego kontaktu ze społecznością. W formule na żywo wszystko dzieje się tu i teraz – jest miejsce na spontaniczność, której nie wymaże się Photoshopem. Dzięki temu użytkownik może nawiązać bezpośredni i szczery kontakt z marką. 

W kwietniu 2020 roku zorganizowaliśmy e-kolację, czyli facebookowy LIVE, z udziałem youtubera Cyber Mariana oraz Agnieszki Pocztarskiej, prowadzącą blog i kanały social mediowe Czytamy Etykiety. Ideą transmisji było spotkanie się przy stole, tyle że online. Jej celem – wspieranie się w trudnych chwilach, gdy nie mogliśmy widywać się z bliskimi. E-kolacja to wydarzenie, w którym mógł uczestniczyć każdy – posłuchać kojących rozmów o codzienności w pandemii, a także poznać pomysły na zdrowe, smaczne posiłki z rybami Graal. W trakcie transmisji goście poinformowali również o akcji przekazania Graalowych puszek dla medyków.

Kim są zaproszeni goście? Ten duet może zaskakiwać, ponieważ twórcy pochodzą z dwóch różnych światów. Cyber Marian jest znaną osobowością internetową. Jego satyryczne treści śledzi ponad milion użytkowników na YouTubie. Z kolei Agnieszka Pocztarska jest założycielką serwisu Czytamy Etykiety – jego celem jest edukacja w zakresie dokonywania świadomych wyborów zakupowych. Treści o tej tematyce publikuje również w swoich mediach społecznościowych. Co ich połączyło? Miłość do Graalowych ryb. Dobór gości stanowi odzwierciedlenie komunikacji marki – z jednej strony dostarczamy użytkownikom rozrywki, osadzamy produkt w świecie lifestyle, a z drugiej – edukujemy, mówiąc o właściwościach odżywczych ryb, obalając powszechne przekonanie, że żywność z puszki ma gorszy skład. Tę wybuchową mieszankę charakterów oglądało na żywo ponad 8 tysięcy osób!  

Źródła :https://www.instagram.com/p/B_FvxD4pyhl/, https://www.facebook.com/graalpolska/videos/254560265590739

Graal is groovy, czyli jak śledź zaintrygował fanów marketingu

AIE+ to znana grupa na Facebooku, w której fani dzielą się nowinkami ze świata reklamy. Do grona obserwujących należą zarówno osoby z branży, jak i entuzjaści marketingu. Jedna z fanek dodała na grupie zdjęcie produktu Graal o intrygującej nazwie „Słodka Tajemnica”. Produkt wzbudził zainteresowanie swoim nieszablonowym opakowaniem. Szata graficzna przypomina bardziej pudełko czekoladek niż śledzia w puszce – czerwone usta, rysowane elementy takie jak cukierki czy kłódka. To dość nietypowa odsłona śledziowej przekąski. Słodka Tajemnica zdecydowanie przełamuje stereotypy w swojej kategorii. Co ciekawe, publikacja miała miejsce tuż przed walentynkami. Użytkownicy powiązali więc Słodką Tajemnicę z produktem dla zakochanych.

Publikacja posta na grupie AIE+ zainspirowała nas do stworzenia treści na Graalowym Facebooku nawiązujących do kultury memów. Czym ona jest? Memy internetowe stanowią obecnie nowy język Internetu. Za pomocą humorystycznych obrazków i haseł można wyrazić swoje poglądy lub pragnienia. Początkowo były publikowane na forach dyskusyjnych takich jak kwejk. Z czasem przeniosły się do mediów społecznościowych. Użytkownicy Social Mediów chętnie je śledzą, ponieważ pokazują szarą rzeczywistość w barwny sposób. Możemy się z nimi identyfikować, a przede wszystkim oglądać je dla poprawy humoru.

Dyskusja, która miała miejsce na grupie AIE+, była szansą na to, aby pokazać Graala jako markę mającą dystans do siebie – zabawną, odważną, myślącą nieszablonowo. Do stworzenia kreacji wykorzystaliśmy dwa trendy – memy oraz wykorzystanie w komunikacji komentarzy fanów. Tak oto powstały posty lifestyle’owe. Pierwszy jest połączeniem mema oraz wypowiedzi z grupy. Druga kreacja to mem, który został zainspirowany komentarzem z grupy AIE+ „Jaki kraj, takie ostrygi”. Wydawałoby się, że tego rodzaju wypowiedź powinna być skomentowana przez markę jedynie milczeniem. Potraktowaliśmy ją jednak jako pretekst do przeobrażenia negatywnych odczuć w coś pozytywnego. Mogliśmy to osiągnąć właśnie dzięki memom, które obecnie stanowią stały cykl postów na fanpage’u Graal.

Źródło: https://www.facebook.com/graalpolska/posts/1347902378895928, https://www.facebook.com/graalpolska/posts/1349113528774813
Klaudia Seweryńska

Autor: Klaudia Seweryńska

Senior Content Manager

Kontakt: klaudia.sewerynska@midomedia.pl

Powiązane artykuły

druzyna_ccc_cover

SOCIAL MEDIA

Case Study: Jak zachęcić do jazdy na rowerze?

Jako sponsor tytularny drużyny kolarskiej CCC Team, CCC miało ambitny cel wzbudzić szersze zainteresowanie kolarstwem w Polsce, a jednocześnie wesprzeć UNICEF.

SOCIAL MEDIA

RTM na czasie

Real Time Marketing to jeden z niestandardowych sposobów komunikacji marki i odpowiedź na dynamicznie zmieniający się świat. Wykorzystanie okazji do – najczęściej – żartobliwej komunikacji z konsumentem wymaga szybkiej reakcji i natychmiastowego działania. W ten sposób oprócz bezpośredniego komunikatu wysyłanego przez markę, daje ona znać, że jej zależy, jest na bieżąco i reaguje na to, co w danej chwili najbardziej zaprząta głowy konsumentom.

SOCIAL MEDIA

Stokrotka rośnie na TikToku

W pierwszym kwartale 2020 roku, na początku pandemii – gdy społeczeństwo ogarnęła niepewność, a w sklepach ustawiały się kolejki po zapas makaronu i papieru toaletowego – rozpoczęliśmy prowadzenie profilu Stokrotki na TikToku. Zależało nam na tym, aby wykorzystać rosnący potencjał i popularność aplikacji, a z sieci sklepów Stokrotka uczynić pierwszą markę z branży retail w Polsce, która będzie prowadziła regularną komunikację na tej platformie.

SOCIAL MEDIA

AweSoMe Stokrotka

Jak wzbogacić komunikację ofertową sieci sklepów? Jak zwiększyć zaangażowanie wśród fanów i dotrzeć do młodszych grup odbiorców? Droga do sukcesu w social mediach może być prosta. Wiemy to! Uważnie obserwujemy, elastycznie komunikujemy markę. Znamy aktualne trendy internetowe i zjawiska społeczne. Wiemy jak działać!