Gambit królowej - szach i mat

Jesienią 2020 miała miejsce na Netflixie premiera „Gambitu królowej”. Wraz z zaostrzaniem się obostrzeń związanych z pandemią miniserial dość szybko zaczął trendować i zdobywać coraz większą popularność – w ciągu pierwszych 28 dni od premiery obejrzały go ponad 62 miliony widzów.

Źródło: Twitter @Netflix

Dzięki niemu dużą popularność zyskała również sama gra w szachy – szkoły szachowe były coraz częściej obecne w mediach, mogłoby się wydawać, że nagle wszyscy zaczęli interesować tą królewską grą.

Źródło: https://www.shutterstock.com/image-photo/selective-focus-chess-growth-business-graph-1721708605

Postanowiliśmy sprawdzić głębiej ten trend wykorzystując narzędzia, które służą nam co dzień w pracy przy monitoringu Internetu, m.in. SentiOne. Miesiąc po premierze serialu liczba wyszukiwań fraz związanych z szachami wzrosła trzykrotnie, natomiast zasięg wzmianek o nich poszybował z 3 do ponad 15 mln.

Ku naszemu zdumieniu okazało się, że nie tylko serial miał wpływ na zwiększenie zainteresowania się tą grą. Nasilenie się szumu dało się również zauważyć w marcu oraz kwietniu 2020 roku, kiedy to po raz pierwszy podczas pandemii zamknięto szkoły, każdorazowo, kiedy rozgrywki prowadził Jan-Krzysztof Duda oraz w okresie przedświątecznym, jednak te wzrosty nie były aż tak spektakularne jak w przypadku „Gambitu królowej”.

Bez względu na okoliczności powrotu królewskiej gry do łask należy się tylko cieszyć, że coraz więcej osób zasiada do szachownicy i obmyśla skuteczną strategię do zadania mata przeciwnikowi. Teraz Twój ruch!

Linki:

Magdalena Wiśniewska

Autor: Magdalena Wiśniewska

Head of Digital

Kontakt: bok@keinogrupa.pl